V snehu pri zhromaždenom dave bol zapichnutý transparent (cca 2,5m x 1m) - profesionálne vyrobený reklamnou agentúrou. Cena takéhoto transparentu je okolo 100 EUR. Bola na ňom zobrazená moja fotografia s textom: “AJ MY MÁME GORILU TRANSPARENTNÚ.” Neviem čím som sa niekedy vo svojej funkcii previnil, neviem o ničom začo by som sa mal hanbiť. Išiel som sa teda mladíkov, ktorí tento transparent zapichli do snehu opýtať, prečo si to myslia.
Zhromaždenie sa presunulo pred mestský úrad, kde bolo ukončené. Pred mestským úradom dav asi 50 mladých ľudí skandoval – TRANSPARENTNÉ MESTO a UŽ SME TU !!! Vtedy som vystúpil z davu, prišiel za organizátorom protestu a predstavil som sa. Povedal som mu, že ak je nejaký problém tak som ochotný diskutovať. Ochota však z druhej strany nebola. Nevedeli nič o našom meste a nedokázali ani len pomenovať, prečo protestujú. Pochopil som to až na úplný záver, keď skupinka mladých ľudí po proteste v Martine začala nastupovať do osobných áut a Mercedesu Sprinter so žilinskými EČV.
Zhodou okolností kamarát, ktorý bol so mnou poznal jedného chlapíka zo skupinky, ktorá odchádzala do Žiliny. Opýtal sa ho či poznajú primátora Martina – odpoveď znela NIE. Na otázku, prečo mladíci rozprestreli ten transparent odpovedal, že nevie – priznal, že sú tam na BRIGÁDE. Najala si ich nejaká bratislavská agentúra, ktorá im dodala transparent a zaplatila im.
Pochopil som, že ide o tzv. profesionálnych protestujúcich. Toto je ďalší dôkaz, ako sa protesty proti Gorile snažia zneužívať rôzne skupiny. Viem, že organizátori nemôžu mať všetko pod kontrolou a nemôžu preverovať každého kto má na mítingu nejaký transparent. Ale na martinskom proteste bolo zvláštnych viacero vecí. Organizátor nemal záujem diskutovať a pritom v našom meste sa už dávno realizujú veci, ktoré sú v požiadavkách protestujúcich – samozrejme na lokálnej úrovni.
Tí čo protestujú proti Gorile, volajú po priamej demokracii. Práve tú sa v Martine snažíme zavádzať. 10. marca v deň volieb, sa v našom meste uskutoční prvý elektronický prieskum verejnej mienky. Sú vytypované investičné akcie a občania si budú môcť vybrať, ktorú investičnú akciu preferujú. Budú rozhodovať o verejných zdrojoch – teda o vlastných peniazoch. Toto však organizátora martinského protestu nezaujímalo... O čo im v skutočnosti išlo vedia len oni…
Aj touto cestou ich však vyzývam na diskusiu. Rád im porozprávam o našom projekte Transparentné mesto, za ktorý sme dostali prestížne medzinárodné ocenenie. O projekte, o ktorý je väčší záujem v zahraničí ako u nás doma. A samozrejme som ochotný odpovedať na akúkoľvek otázku.
S našim mestom vedie mediálnu vojnu bratislavská developerská spoločnosť, za ktorou stojí bývalý vysokopostavený predstaviteľ FNM – Peter H., ktorého meno sa niekoľkokrát spomína aj v spise Gorila. Na túto „vojnu“ si najal bratislavskú PR a marketingovú agentúru. Okrem platených tlačových správ a platených článkov proti mne a mestu Martin využívajú aj iné spôsoby nátlaku. Práve Gorilám vadí náš projekt Transparentné mesto. A to ma paradoxne teší. Je to znak toho, že to robíme dobre!